Σάββατο 28 Αυγούστου 2010

ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΩΝ ΠΥΛΩΝΩΝ ΣΤΗ ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

Σε αντίθεση με την Επιστημονική Επιστημονική και την στάση που τήρησε εκεί ο εκπρόσωπος της ΔΕΗ, Πέμπτη, διαφορετικό ήταν χθες το κλίμα στη συνεδρίαση της Νομαρχιακής Επιτροπής Περιβάλλοντος (ΝΕΠ) για το θέμα των πυλώνων.
Τα μέλη της ΝΕΠ φαίνεται πως συμμερίζονται τον προβληματισμό και τις ανησυχίες των κατοίκων του Βελβιτσίου και των άλλων περιοχών, που θίγονται από τα σχέδια της ΔΕΗ όσον αφορά τμήμα της Γραμμής Μεταφοράς 150 KV Τριχωνίδα - Πάτρα ΙΙ.
Άλλωστε, τα επιχειρήματα των κατοίκων είναι τόσο ισχυρά και η αντίθεσή τους στα σχέδια της ΔΕΗ τόσο τεκμηριωμένα, ώστε δύσκολα θα μπορούσε κανείς να τα αντικρούσει πειστικά. Το κείμενο της ένστασης, που έχει κατατεθεί στη Νομαρχία, καταρρίπτει έναν προς έναν τους ισχυρισμούς της ΔΕΗ και της εταιρείας, που συνέταξε την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ), και καταδεικνύει το ανεδαφικό και το αναιτιολόγητο του σχεδίου της ΔΕΗ να κατασκευάσει την γραμμή κατά μήκος του χειμάρου Χαράδρου και μέσα στο Αισθητικό Δάσος Χαράδρου- Σελέμνου, με όλα όσα αυτό συνεπάγεται. Σχέδιο, που εκτός των άλλων, επιβαρύνει χωρίς προφανή λόγο κατά πολύ τον προϋπολογισμό του έργου.
Το ενδιαφέρον τώρα στρέφεται στη συνεδρίαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου, την προσεχή Τρίτη, και υπάρχει αισιοδοξία και βάσιμες ελπίδες, ότι η ΜΠΕ θα απορριφθεί ως προς το μέρος της, που αφορά το τμήμα της Γ.Μ. 150 KV Τριχωνίδα - Πάτρα ΙΙ από την κορυφή Κ1 μέχρι την κορυφή Κ12Ν/18. Ένα τμήμα που κυκλώνει το Βελβίτσι και δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στους κατοίκους του, όπως και σε κατοίκους του Μπάλα, του Καστριτσίου, καθώς και στις Ιερές Μονές Αγίου Νικολάου και Ζωοδόχου Πηγής.
Το Νομαρχιακό Συμβούλιο, έχει την δυνατότητα και την εξουσία να καλέσει την ΔΕΗ να εξετάσει άλλες εφικτές και υλοποιήσιμες προτάσεις λιγότερο δαπανηρές και λιγότερο έως καθόλου βλαπτικές για το ανθρωπογενές και το φυσικό Περιβάλλον, όπως είναι η αρχική πρόταση της Επιχείρησης, η οποία έχει εγκριθεί ομόφωνα από το Δημοτικό Συμβούλιο Πατρέων στις 22/7/2008 ή η υπογειοποίηση κατά μήκος της παλιάς Εθνικής Οδού.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου